zaterdag 10 december 2011

Speedhating

*Boing!* De gong geeft weer aan dat de minuut ingaat. Waarom heb ik me niet gewoon ingeschreven voor de normale variant? Aangezien ik een drukbezette man ben klonk ‘speeddaten voor mensen met haast’ wel aantrekkelijk. Nu vraag ik me af wat ik mezelf in hemelsnaam aan heb gedaan. Een date van één minuut kun je geen date noemen als je het mij vraagt. En met de snelheid waarin we telkens van plaats verwisselen krijg ik het gevoel alsof ik helemaal niet in een benauwde ruimte vol met rood aangelopen mensen zit, maar in de nieuwste turboattractie van de kermis. En dat bevalt me voor geen minuut. Letterlijk, aangezien ik totaal geen weet heb van wat ik met die kostbare tijd aan moet. Praten lijkt me een goed begin, maar hoe zet ik mezelf leuk neer in één minuut? Ik moet haar in ieder geval niet gaan overvallen met allerlei onzinnige informatie en ik kan ook maar beter eerlijk zijn over alles, voordat ze dadelijk ook die ene blog over body language gelezen heeft. Ik ben nu alweer vergeten welke kant ik opkijk als ik lieg, dus kan ik ook niet manipulatief een andere richting inkijken wanneer ik in het gesprek mijn sportprestaties verdrievoudig. Oké, niet liegen dus. Maar ach, ze weet toch niet of ik links- of rechtshandig ben. Nee, niet liegen, punt. En dan nog die dingen die een vrouw met haar lichaam doet tijdens een date, waaruit je op kunt maken wat ze van je vindt. Pfff, wat was het allemaal ook alweer? Waren gekruiste benen nou goed of niet? En wat doet ze nu met haar armen? Gaat dit eigenlijk wel op voor die ene minuut? Ik bedoel, ze kan nog niet eens iets van me vinden. Ik heb alleen nog maar verteld dat ik drie keer de marathon van New York uit heb gelopen in een vrij prijzenswaardige tijd. Shit, nu doe ik het toch. Zou ze het gemerkt hebben aan m’n houding? De controle over m’n ogen ben ik in ieder geval kwijt. Wat een ramp is dit. Mocht mijn prinses op de witte stoel voor me toch nog langskomen, dan zou ik het waarschijnlijk niet eens merken, omdat ik teveel bezig ben met haar en mijn lichaamstaal. *Boing!* En daar gaan we weer.

(Opdracht: beschrijf een gebeurtenis van één minuut.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten